
Így nem izzadunk mi – Dezodorhasználati szokásaink számokban
Egy német kozmetikai márka és az NRC Piackutató Intézet felmérést készített arról, milyen izzadásgátló termékeket kedvelünk mi, magyar nők.
Egy német kozmetikai márka és az NRC Piackutató Intézet felmérést készített arról, milyen izzadásgátló termékeket kedvelünk mi, magyar nők. A kutatás eredménye szerint körültekintően és többségben tudatosan vásároljuk dezodorjainkat, az alapvető szempontok mellett, mint a hatékonyság vagy az illat, az összetevők ellenőrzésére is nagy hangsúlyt fektetünk.
A kiszerelés típusát nézve első helyen a golyós dezodorok állnak, a válaszadók 42%-a voksolt rájuk. Őket követik a stiftek 38%-kal, majd az aerosolos termékek (21%). A pumpás dezodorok zárják a sort, őket a válaszadók 14%-a vásárolja rendszeresen.
A felmérés azt is vizsgálta, milyen tényezők játszanak szerepet a dezodor kiválasztásában. E tekintetben nem meglepő módon az izzadásgátló hatást említették meg a legtöbben, a válaszadók 94%-a. Hasonlóan nagy jelentőséggel bír az is, hogy az adott termék mennyire kontrollálja a testszagot. Dobogóra került fontosság szempontjából még az illat is, ez a válaszadók 88%-a számára volt kiemelkedően fontos választási szempont.
A felmérésből kiderült, döntő többségünk kiemelten figyel arra, hogy az általa vásárolt termék mentes legyen az olyan vitatott alapanyagoktól, mint például az alumíniumsó. A dezodorok környezetbarát mivoltát a válaszadók 69%-a minősítette fontos vagy nagyon fontos döntési tényezőnek, míg 58% nyilatkozott hasonlóképpen arról, hogy a termék “nyuszis” legyen, vagyis igazoltan olyan, amit nem teszteltek állatokon.
Forrás: CD