
K-beauty magyar módra: az Elyn’s Lab koreai fejlesztéseinek története
Az Elyn’s Lab az elmúlt években az egyik legsikeresebb hazai kozmetikai márkává vált, és az utóbbi időben több olyan termékkel is előrukkolt, amelyek fejlesztése Koreában zajlott.
Az Elyn’s Lab az elmúlt években az egyik legsikeresebb hazai kozmetikai márkává vált, és az utóbbi időben több olyan termékkel is előrukkolt, amelyek fejlesztése Koreában zajlott. A márka nemcsak itthon aratott sikereket, hanem elkezdett nyitni a külföldi piacok felé is, az utóbbi időben pedig több olyan termékkel is előállt, amelyek fejlesztése Koreában történt. A koreai szépségipar világszerte híres az innovációiról és különleges hatóanyagairól, így természetes kíváncsisággal fordultunk az Elyn’s Lab egyik tulajdonosa, Kárpáti Evelyn felé: mi inspirálta ezt a nyitást, milyen tapasztalatokat szereztek, és milyen tervekkel vágnak neki a jövőnek?

Már évek óta nagyon sikeresek vagytok a magyar kozmetikai piacon, és Krémmánián is rengeteg rajongótok van. Az utóbbi időszakban viszont több olyan termékkel is előrukkoltatok, amelyek koreai gyökerekkel bírnak. Mi inspirált benneteket erre a lépésre?
Az Elyn’s Labnél szeretjük a kiemelkedően magas hatóanyagtartalmú termékeket, viszont a koreai vonal azoknak a vásárlóknak kedvezhet inkább, akik nem tolerálják jól egyes hatóanyagok extra magas koncentrációját, és inkább a kivonatok, gyengédebb összetevők felé orientálódnak. A koreai fejlesztőink más szemszögből közelítik meg a fejlesztéseket, ott inkább az a fókusz, hogy összességében olyan formuláció szülessen, amit az érzékenyebb bőr is tolerálni tud. Nagyon fontos szabály nálunk, hogy az Elyn’s Labnél nem kötünk kompromisszumokat, így a koreai szemléletű termékeinknél is hozzáadunk minden formulához egy kis pluszt, vagy a megszokottól magasabb hatóanyag-erősséget egyes kivonatokból, amitől továbbra is passzolni tud a szemléletmódunkhoz a termék.
Jelenleg hány terméketek készült koreai fejlesztésben?
Ez kicsit trükkös kérdés, mert mindegyik termékünkön dolgozom jómagam, illetve a magyar fejlesztői csapatunk is (két magyar vegyészmérnökkel dolgozom együtt aktívan). Miután megvan az alapreceptúra, bevonom a koreai fejlesztőinket, és az ő meglátásaik szerint finomítunk, alakítunk a formulán. Már sok terméket fejlesztettünk az ő bevonásukkal, de jelenleg három termék kapható ezek közül, és az idei évben érkezik még további három termék, amit ők tökéletesítettek.

Mik a hosszabb távú terveitek ezen a területen? Gondolkodtok egy teljes koreai vonalon is?
Nagyon sok tervünk van, és egyelőre nem árulhatom el őket, azt viszont igen, hogy több új innovatív termékkel készülünk (mind koreai, mind pedig magyar fejlesztésben).
A koreai bőrápolásról sokaknak a több lépéses rutin és a különleges hatóanyagok jutnak eszébe. Ti hogyan illesztitek be ezeket a filozófiákat a saját márkátokba?
Kiemeltük azokat a hatóanyagokat, amik már évtizedek óta bizonyítottak náluk, de közben nem megyünk szembe az elveinkkel. A fókusz mindig a szinergián és a valódi hatékonyságon van, és ebből sosem engedünk.
Mi az a koreai szépségtrend vagy összetevő, ami benneteket a leginkább lenyűgözött?
Első helyen nálam abszolút a rizskivonat áll. Ez nem egy újdonság, egyszerűen csak most jött rá a piac, hogy mennyire szuper hatóanyag. Tényleg számos problémára hatásos, folthalványító, gyulladáscsökkentő, nyugtató, hidratáló komponens. Az tetszik benne a legjobban, hogy szinte bárki beillesztheti a rutinjába. Érdekesség, hogy nekünk már 3 évvel ezelőtt is volt egy rizskivonatos tonerfejlesztésünk, de nem voltam vele elégedett, így nem vezettük be. Sokat kellett rá várni, de nagyon megérte.

Miben látjátok a legnagyobb különbséget a magyar és a koreai fejlesztési szemlélet között?
Nagyon sok szépségápolási irányzat van párhuzamosan jelen a piacon, és ez akár a szomszédos országok közt is eltérhet, nemhogy Koreában. Ők sokkal előrébb tartanak, olyan innovatív megoldásaik vannak szinte mindenre, amit eddig el sem tudtam képzelni. Sokszor úgy érzem, teljesen más idősíkban élünk, mint ők. Ettől függetlenül az Elyn’s Labnek szüksége van a magyar fejlesztési szemléletre, ráadásul a legsikeresebb termékeink Magyarországon készültek, amire nagyon büszke vagyok.
Milyen kihívásokat jelentett számotokra a koreai fejlesztésekkel való munka?
Szerencsére nagyon jó velük a kapcsolatunk, de nem mindig gördülékeny a közös munka. Teljesen véletlenül hozott velük össze az élet egyébként, és hálásak vagyunk, hogy így alakult. A legtöbb harc a hatóanyagok egyes koncentrációja okán zajlik, a gyártó cégeknél sokszor divat az inciboosterek használata: ez azt jelenti, hogy túl sok hatása nincs az adott extra összetevőnek, csak épp jól mutat a címkén. Mivel ők is ebből a közegből érkeztek, a kezdetekkor voltak erre vonatkozó javaslataik, de már ez nem okoz nézeteltérést, mert tudják, hogy az Elyn’s Labnél ez a modell nem működhet.

Volt, hogy költséghatékonysági okokból tettek javaslatot, a Rice Glaze Tonernél például nem javasolták a túl magas rizskivonat-tartalmat, mert nagyon drága a hatóanyag. Ebből sem engedtünk, mert az általunk megálmodott formula pont így lett tökéletes. Az viszont biztos, hogy ami ott készül, az mindig sokkal drágább bekerülési költséggel bír, ami nagyon magas pénzbeli befektetést jelent. Még mindig kis cégnek számítunk világviszonylatban, és ez nagyon nagy kockázat, éppen ezért megfontolunk minden egyes koreai termékfejlesztést.
Volt olyan visszajelzés a vásárlóktól, ami megerősített benneteket abban, hogy jó irányba indultatok el?
Abszolút pozitívak a visszajelzések, nagyon gyorsan beilleszkedtek az újdonságok a portfóliónkba. Rendkívül nyitott a magyar vásárlói közösség, így nem volt nehéz dolgunk.:)
Ha egyetlen dolgot kellene kiemelnetek, mit tanulhatunk mi, magyar márkák, a koreai kozmetikai iparból?
Erre azért nem tudok semmi okosat mondani, mert figyelvén a versenytársakat, az igazán népszerű magyar márkák kellően innovatívak, és nagyszerűen megállják a helyüket itthon, sőt, vannak, akik külföldön is. Nagyon sok időt töltök piackutatással, és azt látom, hogy a magyar márkák kiemelkedőek akár külföldi viszonylatokban is, tehát jól végzik a munkájukat. Szerintem az a kulcsa az egésznek, hogy az innovációt ötvözzük a tudatos bőrápolás alappilléreivel, a koreai márkák is ezt teszik.