Barátságból született magyar szépségmárka, amely újraírja a natúrkozmetika szabályait

Barátságból született magyar szépségmárka, amely újraírja a natúrkozmetika szabályait

Tudás, szándék és arányérzék – a mesterhármas, amire egy kivételes magyar natúrkozmetikai márka épül.

magyar márka
interjú
Phiniche
Megosztás:

Gyógynövények, modern hatóanyagok és hibátlan arányérzék. 10 éve ezek mentén alapította a PHINICHE – korábban PHI – natúrkozmetikai márkát Nagy Leia Tímea és Gerhardt-Rácz Mariann. A baráti ötletből induló márka mára új nevet, friss arculatot kapott, amelyek mellé már jelentős nemzetközi ambíciók is felsorakoznak. Tímeával beszélgettünk a közös munka dinamikájáról, a márka “best of” szérumairól és arról, mi után nyúlnak ma a tudatos vásárlók a boltok polcain.

Fotók: Phiniche

Egy évtizede indította útjára közös natúrkozmetikai – eredetileg PHI, ma pedig már PHINICHE néven kapható márkáját Nagy Leia Tímea és Gerhardt-Rácz Mariann. Előbbi a gyógynövények és természetes kozmetikumok világában, utóbbi a design és márkaépítés területén szerzett tapasztalatot. Két különböző háttér, egy közös vízió: tudatos szépség kompromisszumok nélkül. Interjúnkban Tímea mesél a márka új korszakáról, kihívásokról és a vásárlókkal való kapcsolatukról.

A márka története egy különleges barátságból született. Mesélnél az indulási fázisról és a kezdeti kihívásokról?

A PHINICHE története valóban egy szoros barátságból, közös érdeklődésből és női energiákból született tíz évvel ezelőtt. Nagyon erősen hittük, hogy ha mi ketten összerakjuk a kreativitásunkat és a különböző területeken szerzett szakmai tudásunkat, akkor egy olyan szerethető márkát hozunk létre, amelyben a termékek a gyógynövény-szinergiákra és modern hatóanyagokra épülve valóban működnek. A kezdetekben a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy egy nagyon kis laborban, kevés emberi erőforrással egyszerre kellett helytállnunk a kutatás-fejlesztés, a gyártás, a márkaépítés és az üzleti tervezés terén – mindeközben próbáltuk megőrizni a vásárlóinkkal való kapcsolatunk közvetlen, családias stílusát. Mindezt a saját családunk menedzselése mellett.

Nagy Leia Tímea és Gerhardt-Rácz Mariann, a PHINICHE alapítói – Fotó: Phiniche

Mennyire volt előny vagy inkább kihívás, hogy barátokként alapítottátok a márkát?

Óriási előny volt, hogy barátként ismertük egymást: mély bizalom, őszinteség és közös értékrend jellemzett bennünket. Ugyanakkor ez nagy felelősséget is jelentett, különösen akkor, amikor nehéz döntéseket kellett meghoznunk. Megtanultunk tudatosan figyelni a határokra: mikor vagyunk barátok, mikor vagyunk üzlettársak, és mikor mindkettő. Ez a fajta érettség és kölcsönös tisztelet tette lehetővé, hogy a PHINICHE ma is hiteles és erős maradjon.

Mit jelent számotokra a megújult márkanév és hogyan kapcsolódik a márkafilozófiához?

A PHINICHE név az aranymetszésre utal, ami az esztétikai egyensúly, természetes harmónia és időtlen szépség szimbóluma. Számunkra ez nemcsak vizuális ideál, hanem filozófia is. Minden termékünkben az összetevők arányát, hatását és szerepét úgy hangoljuk össze, mint egy tökéletes kompozíciót. A természet arányait, ritmusát és intelligenciáját szeretnénk visszatükrözni, mind a formulákban, mind a márkánk egészében.

Fotó: Phiniche

Miért számotokra annyira fontos, hogy saját fejlesztésű és gyártású termékeitek legyenek?

A saját fejlesztés és gyártás lehetőséget ad arra, hogy kompromisszummentes minőséget képviseljünk. Ez egyben lassabb, költségesebb és összetettebb út, de számunkra az volt a legfontosabb, hogy minden egyes csepp mögött ott legyen a tudásunk, a kezünk munkája és a szándék, amivel alkotunk. Ez nem csupán gyártástechnikai kérdés. Ez bizalomépítés a vásárlóink felé.

Az összetevők kiválasztására is kiterjed a maximalizmusotok. A gyakorlatban, hogyan zajlik ez a folyamat és mit jelent számotokra az etikus beszerzés?

Minden egyes összetevő mögött hosszú kutatómunka és megbízható forrás áll. Olyan hatóanyagokat keresünk, amelyek mögött meggyőző tudományos háttér, illetve fenntartható gazdaság áll. Az etikus beszerzés nem csupán papír, hanem kapcsolat. A legtöbb beszállítónkat jól ismerjük, és szoros figyelemmel kísérjük a nyomonkövethetőséget. Törekszünk a lokális és európai forrásokra, de vannak különleges, egzotikus kivételek is, ahol a tisztességes kereskedelem és a közösségek támogatása is szempont.

A tudatos szépségápolás a szépség szektor egyik leggyakoribb szókapcsolata az utóbbi években. Számotokra mit jelent?

A PHINICHE világa a tudatosságról, a belső ragyogásról és a valódi kapcsolódásról szól. Hiszünk abban, hogy a bőrápolás nem egy gyors rutin, hanem egy finoman megélt, személyes rituálé. Egy napi lehetőség arra, hogy megálljunk, figyeljünk, és gyengéden kapcsolódjunk önmagunkhoz. Minden termékünkkel azt üzenjük: megérdemled az odafigyelést, az időt, az érintést. Mert a szépség nem teljesítmény, hanem jelenlét. Nem a külsőségek hajszolásáról, hanem a belső egyensúlyról szól, arról, amit mások éreznek, amikor belépsz egy térbe. A nő valódi kisugárzása a legszebb oldalát mutatja meg – azt, amit sem sminkkel eltakarni, sem szavakkal kifejezni nem lehet. A PHINICHE ezt a fényt segít felszínre hozni. Finoman, természetesen, minden nap egy kicsit jobban. Ez a mi küldetésünk. Egy olyan szépségfilozófia, amely nem a tökéletességről, hanem az önazonosságról szól. A kisugárzás a nő valódi ereje – és mi itt vagyunk, hogy erre nap mint nap emlékeztessük.

Mennyire figyelitek a Krémmániás visszajelzéseket?

Nagyon komolyan vesszük a Krémmánián és más felületeken érkező visszajelzéseket. Ezek nem csupán értékelések, hanem őszinte benyomások, tapasztalatok – és értékes iránytűként szolgálnak a finomhangoláshoz. Sokszor kaptunk megerősítést, de volt olyan is, amikor változtattunk valamin egy-egy észrevétel nyomán. Ez számunkra párbeszéd, nem statisztika.

Fotó: Phiniche

Hogyan kapcsolódik a márka vizuális világa a filozófiátokhoz?

A letisztultság, a csendes jelenlét és az elegáns arányosság nemcsak vizuális döntés, hanem üzenet is. Nem akarunk harsogni, inkább nyitott teret kínálunk, ahogy a termékeink is teszik: nem elnyomják a bőrt, hanem támogatják azt. A formatervezés során törekedtünk arra, hogy a funkcionalitás és az esztétika kéz a kézben járjon, ezt az aranymetszés, azaz PHINICHE filozófiája is inspirálta.

Melyik három termék áll hozzád a legközelebb, és miért?

A C-effect arckrém számomra a mindennapok hőse. Könnyű, rózsás textúrája szinte észrevétlenül simul bele a bőrbe, mégis látványosan eredményes – ezért is lett ennyire szeretett. A Green Coffee & Caffeine szemkörnyékápoló az első formulánk volt, és azóta is az egyik legnagyobb közönségkedvencünk – több szakmai díjat is nyert, nem véletlenül. A Desert’s Fountain pedig különösen közel áll hozzám, hiszen ez volt az első szérumformulánk, és a mindennapi bőrápolásom része azóta is.

Mi jellemzi a márka vásárlóit? Van olyan emlékezetes történet, amit sikerélményként könyvelsz el a formuláitok hatékonyságával kapcsolatban?

A mi közösségünk tudatos, önazonos és kíváncsi nők közössége. Olyan emberek, akiknek fontos, hogy mit használnak, de nem a trendek, hanem a belső mérce szerint döntenek. Egyik legkedvesebb emlékem egy vásárló, aki hosszú éveken át küszködött rosaceával, és a szérumaink hatására végre úgy érezte, hogy „visszakapta az arcát”. Ezek a történetek adnak erőt a mindennapokban.

Fotó: Phiniche

Hogyan tudtok kapcsolódni a fiatalabb generációhoz?

A mai fiatal generáció figyel, kérdez és ért. Ők nemcsak szépet keresnek, hanem értelmet is. Tudni akarják, mi van a tégelyben, ki készítette, és miért épp úgy. Ezzel a nyitottsággal és kritikus szemlélettel mi is könnyen tudunk kapcsolódni, hiszen nálunk nincsenek trükkök, csak őszinte, jól működő formulák. Az ő nyelvükön beszélünk, nem divatos szavakkal, hanem tartalommal.

Milyen jövőt képzeltek el a PHINICHE számára?

A PHINICHE most új fejezetet nyitott a márka életében. Megújult a márkanév, a dizájn, a weboldal és még a formuláink is. Rengeteg ötletünk van. Emellett szeretnénk egyre inkább nyitni a nemzetközi piac felé, most épp Szlovákiában indulunk, de továbbra is igyekszünk mindezt úgy, hogy a személyesség, a hitelesség és a minőség ne sérüljön.

Megosztás: