
A bőrápolás új arca: így oszlatja el a tévhiteket a The Ordinary
A The Ordinary kampánya lerántja a leplet a szépségipar mítoszairól. Tudomány, átláthatóság és valós tények határozzák meg a reklámok alapját – és a bőrápolás új korszakát.
Nem áll távol a szépségipartól, hogy szereplői szépen hangzó ígéretekkel, gyakran tudományosan megkérdőjelezhető állításokkal bombáznak minket, fogyasztókat. A The Ordinary azonban úgy döntött, szembe megy ezzel a gyakorlattal és legújabb kampányát, a “The Truth Should Be Ordinary”-t tényszerű információkra építette fel. Céljuk, hogy valódi tudományos alapokon nyugvó tudást adjon az emberek kezébe.

Nem ez az első alkalom, hogy a márka teljesen más irányból indult neki reklámkampánya felépítéséhez. Múlt évben azt a régi szokást vette célkeresztbe, miszerint a szépségmárkák is gyakran és szívesen reklámozzák termékeiket hírességekkel. Akkor ők azt kommunikálták, náluk a kutatók vannak a középpontban – és ők bizony nem reklámarcok. Nem is baj, legalább a kozmetikumaik jók, hiszen tudományos alapon nyugszanak. A kampányba emellett tavaly is belefért már a mítoszrombolás, idén pedig csavartak még egyet a témán.
Átláthatóság, nem luxus
A kampány központi eleme egy, a márka által létrehozott, ingyenesen elérhető digitális tudástár, amely tudományos alapossággal cáfolja a szépségiparban elterjedt tévhiteket. A dokumentált kutatásokból kiderül például, hogy a parabének nem károsak, az alumínium a dezodorban nem jelent veszélyt, sőt: a természetes összetevők is lehetnek toxikusak. Ezek az állítások szembemennek a közösségi médiában terjedő, sokszor megalapozatlan félelmekkel. Nem véletlen, hogy samponja esetén sem rejtette véka alá: szulfátot tartalmaz.

A kampány hitelességét az is erősíti, hogy a The Ordinary nem próbál közvetlenül profitálni a felvilágosításból – például nem is forgalmaz dezodort, mégis közöl objektív információkat erről a témáról. Ez az átláthatóság szöges ellentétben áll sok prémium márka titkolózó gyakorlatával, ahol a „csodás hatást” gyakran homályos, védett összetevők mögé rejtik.
Amikor mellényúlnak
Van, hogy a The Ordinary kreatív csapata is mellényúl a témaválasztással. Történt ez például, amikor a Drunk Elephant népszerű arcápoló olaját ragadták ki példának arra, hogy a márkák gyakorta túlárazva adnak el egyszerű hatóanyagokat. Bár általánosságban valóban látni erre szép számmal példát, a márka rajongói mégsem voltak oda a burkolatlan célozgatástól.
Egyszerű üzenet, erőteljes hatás
A kampány vizuális világa is szándékosan lett letisztult (furcsa is lett volna más a márkától). Fekete-fehér képek, minimális tipográfia, sok üres tér – tökéletesen szembe megy a tipikus, túlzsúfolt szépségipari hirdetésekkel, és lehetőséget ad arra, hogy egyszerűen, gyorsan befogadjuk az üzenetet: hogy valódi, megbízható információval találkozunk itt. Az üzenet a megszoktot értelemben nem harsány, mégis hatásos, ahogy közvetíti, hogy a tudomány nem csillogást igényel, csak figyelmet.

Ez a vizuális és tartalmi minimalizmus azonban nem egyenlő a felszínességgel. Épp ellenkezőleg: a kampány célja, hogy kiszűrje a zajt és a figyelmet a lényegre – az igazságra – irányítsa. Ebben a világban, ahol a kattintásvadász címek és marketinges túlzások uralkodnak, a The Ordinary egyfajta szellemi oázist akar kínálni.

Több, mint termék – küldetés
Bár az év elején indított kampány egy új termék, a GF 15% Solution bevezetéséhez kapcsolódik, a fókusz mégsem ezen van. A márka egyre inkább egy gondolkodásmódot képvisel: az oktatás és a tudományos megalapozottság legalább olyan fontos, mint a hatékony formulák. Ez egy hosszú távú bizalomépítés, ami túlmutat a termékértékesítésen.

Korábbi kezdeményezéseik – mint például az árkísérlet, amely során a vásárló dönthette el, mennyit fizet egy termékért – szintén ezt az értékrendet tükrözik. A The Ordinary ezzel nemcsak a vásárlók szívét nyeri meg, hanem lassan formálja is az iparági normákat. A márka üzenete világos: a hatékony bőrápolás nem luxus, hanem alapjog – és mindenkié kell, hogy legyen.