Megtiltották az influenszereknek Angliában, hogy filterezett fotókkal reklámozzanak kozmetikumokat

Megtiltották az influenszereknek Angliában, hogy filterezett fotókkal reklámozzanak kozmetikumokat

A hatóság döntése jogos és példaértékű.

szabályozás
influencer
instagram
filter
Megosztás:

Az angliai médiahatóság, az Advertising Standards Authority példaértékű döntést hozott: megtiltotta a kozmetikai cégeknek és az influenszereknek, hogy arcszépítő filtereket használjanak közösségi médiás reklámfotóikon. A cél, hogy a készítményektől várható eredményességet valósághűen mutassák be.

influenszer
Illusztráció: Getty Images

Ilyen jellegű tartalmak esetén kötelezhetik az érintetteket a fotók eltávolítására és arra, hogy többet azok ne jelenjenek meg a közösségi média felületeiken. Ahogyan arról a Cosmetics Business beszámolt, az első büntetéseket már ki is szabták, két önbarnítókat forgalmazó márka, a Skinny Tan és a Tanologist Tan hirdetései esetén találták félrevezetőnek a filterekkel felturbózott fotókat.

Az üdvözlendő szabályozást egy múlt évben indult kampány hatására hozták, 2020 júniusában Sasha Louise Pallari sminkmester indította #filterdrop kampányát, megelégelvén, hogy a szűrőkkel tuningolt fotók milyen önértékelési problémákat, önbizalomhiányt, testképzavart okozhatnak az emberekben. Nem beszélve arról, mennyire megtévesztő és csaló dolog úgy reklámozni egy kozmetikumot, hogy annak befotózott eredményesége jórészt a Photoshop kistestvéreinek számító filtereknek köszönhető.

Sasha Louise Pallari sminkmester fotói, amin egy egyszerű, instás Paris filter képességeit mutatja be.
Sasha Louise Pallari sminkmester fotói, amin egy egyszerű, instás Paris filter képességeit mutatja be. (Fotó: instagram/sashalouisepallari)

Ahogyan arról a BBC is ír, a szabályozás hatalmas lépés a transzparencia irányába, Rahi Chadda modell azonban jogosan vet fel átgondolandó kérdéseket, például azt, mi számít filternek? Vajon a jó megvilágítás, némi smink és fotózási trükkök már torzítják annyira a végeredményt, hogy az becsapásnak számítson? Vagy csak a direkt fotószépítésre szánt filterek azok, melyek tiltást érdemelnek a reklámok posztokban (különösképp azok, melyek az arc legfőbb vonásait, mint az orr formáját, a szem színét, a bőr egyenletességét, színét képesek radikálisan megváltoztatni)?

Hogy a valóságban majd hogyan fog működni ez a szabályozás, nem tudni, mindenesetre nagyon nagy lépés, reméljük, itthon is hasonló fogja követni.

Megosztás: