K-Beauty világsiker magyar szívvel: Így hódította meg a luxuspiacot az Erborian

K-Beauty világsiker magyar szívvel: Így hódította meg a luxuspiacot az Erborian

A márka mesterien ötvözi a hagyományos koreai gyógynövénytudományt a párizsi eleganciával, számunkra pedig még egy nagyon fontos jellemzővel rendelkezik.

kozmetikum
k-beauty
koreai kozmetikumok
magyar márka
luxusmárka
Erborian
márkatörténet
Megosztás:

Amikor a globális szépségtrendekről, azon belül is a k-beauty népszerűségéről beszélünk, elkerülhetetlenül felmerül az Erborian neve. A márka mesterien ötvözi a hagyományos koreai gyógynövénytudományt a párizsi eleganciával, számunkra pedig még egy nagyon fontos jellemzővel rendelkezik. A márka, amely a kelet évezredes bölcsességét a nyugati tudományosság szolgálatába állítja, magyar gyökerekkel rendelkezik.

Fotó: Getty Images

Az alapítók: Egy magyar látnok és egy koreai tudós találkozása

Az Erborian (jelentése: „Kelet gyógynövényei”) születése két, a szépségiparban jártas nő közös víziójából született meg 2007-ben. Az egyikük Berényi Katalin, a magyar származású üzletasszony, aki a L’Oréal marketingigazgatójaként szerzett kincset érő tapasztalatot. Azonnal felismerte a koreai bőrápolás hatékonyságában rejlő, akkor még kiaknázatlan lehetőségeket. Az ő víziója volt, hogy a komplex, többlépcsős keleti rituálékat lefordítsa a nyugati fogyasztók igényeire: maximális hatékonyságot elérni minimalizált rutinnal.

Hojung Lee, a márka koreai származású társalapítója, kozmetikai tudósként a termékfejlesztés szakmai alapjait és a Hanbang (tradicionális koreai gyógynövény-tudomány) esszenciáját biztosította. Kettejük célja az volt, hogy megszülethessenek az első „bőrápolási-smink hibrid” termékek, amelyek azonnali, látható eredményt adnak (mint a smink), de hosszú távon ápolnak is (mint a szérumok).

Tudtad?

A hanbang kozmetikumok külön kategóriát képviselnek Dél-Koreában, a termékeknek komoly feltételrendszereknek kell megfelelniük, ha a gyártó használni szeretné a hanbang jelölést. Az engedélyt az illetékes dél-koreai kormányzati szerv adja ki. A hanbang kozmetikumok célja, hogy a bőr saját öngyógyító, önerősítő képességét támogassa a hagyományos koreai orvoslás alapvelvei szerint – szemben azzal az általános (nyugati) nézettel, hogy egy kozmetikummal kívülről próbálunk megoldani egy bőrproblémát.

Tulajdonosi háttér és a Care-meets-Colour filozófia

Az Erborian egyre növekvő sikere nem maradhatott észrevétlen. 2012-ben a L’Occitane International többségi tulajdont szerzett a márkában, mely partnerség lehetővé tette az Erborian globális terjeszkedését.

A márka hitvallása, a „Care-meets-Colour” megközelítés máig a legfontosabb jellemzőjük. Az Erborian nem hisz abban, hogy a bőrhibákat el kell fedni; ehelyett azt hirdeti, hogy a bőrt aktívan ápolni kell, miközben finoman, természetes módon tökéletesítik a megjelenését.

Az Erborian az elsők között ismertette meg Európával az ázsiai hibrid krémeket. A márka nagy nemzetközi sikerének elindítója az Erborian BB krém volt. Ez a termék, melyet a koreai bőrápolás emblematikus alapanyagával, a ginzeng komplexszel dúsítottak, robbant a nyugati piacon, és a “bababőr hatást” hozta el a mindennapi rutinba. Ez a termék számít a mai napig a márka egyik ikonikus termékének.

Fotó: Erborian

A Hanbang erejének titka

Az Erborian formulái három kulcsfontosságú koreai gyógynövényre épülnek, amelyek a Hanbang bölcsességét testesítik meg:

  • Ginzeng: Az öregedésgátlás alappillére. Gyakran 6 évig érlelt koreai ginzeng kivonatot használnak, ami bizonyítottan fokozza a kollagéntermelést, kisimítja a ráncokat és feszesít.
  • Ázsiai gázló (Centella Asiatica – Cica): A nyugtató és gyulladáscsökkentő tulajdonságai miatt létfontosságú összetevő, különösen a népszerű CC termékekben, ahol a bőr regenerálásáért felel.
  • Juzu (Yuza): Rendkívül gazdag C-vitaminban és antioxidánsokban, melyet a bőr védelmére és a ragyogás fokozására használnak.
Fotó: Getty Images

Az Erborian TOP termékei a mai rutinban

A márka kínálatának csúcsán ma is a leginnovatívabb hibridek és a nagy koncentrációjú szérumok állnak, amelyek biztosítják a gyors és látványos eredményt a mindennapi rutinban.

  • Erborian BB Cream: Ez a könnyű színezett krém egységesíti a bőrtónust, elfedi a hibákat, és fiatalosabb megjelenést kölcsönöz azáltal, hogy optikailag kifeszíti azt. Magas koncentrációjú gyógynövény-keveréket (pl. ginzeng, édesgyökér, gyömbér) tartalmaz, mely hidratálja, táplálja, regenerálja a bőrt.
  • Erborian Super BB Korrektor: Ez a termék a Super BB család tagja, mely magasabb fedést biztosít, mint a hagyományos CC vagy BB krémek. A fehér ginzenggel és niacinamiddal dúsított formula egyszerre korrektor és ápoló szérum is, mely aktívan kezeli a ráncokat és a bőrhibákat.
  • Erborian CC Red Correct Cream: Célzott megoldás a bőrpír ellen. Zöld színe semlegesíti a lokális pirosságot és az irritációt, majd a bőrbe dolgozva bőrszínűre változik. Ideális a kényes, kipirosodásra hajlamos bőr számára.
  • Erborian Ginseng Super Serum: A ginzeng erejére épülő, koncentrált anti-aging szérum. Kiemelkedően hatékony a feszesítésért, a ráncok kisimításáért és a bőr rugalmasságának helyreállításáért.

Az Erborian bebizonyította, hogy a tudás és a szenvedély nemzetközi erőt képvisel. Két eltérő kultúra – a magyar kreativitás és a koreai tudomány – harmonikus együttese egy olyan luxusmárkát hozott létre, amely ma a globális szépségipar élvonalában áll.

Megosztás: