
Kozmetikumok, amikért már száz éve is rajongtunk
A szépségápolás világában vannak ikonikus termékek, amelyek generációkon átívelve is megőrizték népszerűségüket. Nézzük, mely szépségklasszikusok állták ki az idő próbáját, és hogyan váltak igazi legendává.
A szépségápolás világában vannak olyan ikonikus termékek, amelyek generációkon átívelve is megőrizték népszerűségüket. Ezek a kozmetikumok nem csupán múltidéző darabok, hanem ma is a polcainkon találjuk őket – szinte változatlan receptúrával, de időtálló hatással. Nézzük, mely szépségklasszikusok állták ki az idő próbáját, és hogyan váltak igazi legendává.

Baba szappan – a magyar háztartások örök darabja

Kevés olyan kozmetikum létezik, amely annyira összeforrt volna a magyar mindennapokkal, mint a Baba szappan. Az 1920-ban született „pöttyöske” generációk esti fürdőpartnerévé vált, és bár a tusfürdők előretörése miatt sokan temették, végül sikerült újjászületnie. Az 1997-es Unilever-felvásárlás után a márka modern köntösben, de változatlan hangulattal tért vissza, és ma már testápolótól tusfürdőig számos verzióban elérhető. A lanolinos klasszikus pedig továbbra is bérelt helyet foglal el a magyar fürdőszobákban.
Pond’s krém – a varázsdió ereje

A Pond’s története egészen 1846-ig nyúlik vissza, amikor Theron T. Pond Golden Treasure néven piacra dobta varázsdió alapú krémjét. Eredetileg gyógyhatású készítményként használták kisebb égési sérülések és vágások kezelésére, később azonban sminkeltávolítóként vált igazán ismertté. 1905 óta Cold Cream Cleanser néven találkozhatunk vele, és bár ma már nem a gyógyszertárakban, hanem a drogériák polcain sorakozik, hatása és hírneve változatlan maradt.
L’Oreal Paris hajfesték – a hajszínezés forradalma

1907-ben Eugene Schueller francia kémikus megalkotta az első modern hajfestéket, amely Oréal néven robbant be a piacra. A találmány új színek egész sorát hozta el, túllépve a henna és az ásványi sók nyújtotta lehetőségeken. A siker hamarosan nemcsak Franciaországban, hanem világszerte elterjedt, Schueller pedig, mivel terméke az addig megszokottaktól egészen eltérő volt, iskolát is alapított a fodrászok képzésére. Az 1931-ben megjelent Imédia hajfesték már külön csomagolt összetevőkkel óvta a fodrászok és vendégek egészségét – ezzel örökre megváltoztatva a hajfestés világát.
Nivea krém – a kék tégely legendája

1911-ben jelent meg a világ első stabil olaj- és vízalapú arckréme, a NIVEA krém, amelyet Paul Gerson Unna professzor és dr. Oscar Troplowitz fejlesztettek ki. Innovációjuk lehetővé tette a tömeggyártást, ami új korszakot nyitott a szépségápolásban. A krém alapját az eucerit adta, amelyhez glicerint, citromsavat és illatanyagokat, rózsa- és gyöngyvirágolajokat kevertek. Nevét a latin „nix, nivis” (hó) szóból kapta, utalva a krém hófehér színére. Bár összetétele az elmúlt több mint száz évben folyamatosan fejlődött és változott a a tudományos kutatások eredményeit felhasználva, csomagolása 1925 óta változatlan: a mára ikonikussá vált kék fémdobozban hódít világszerte.
Guerlain Rouge Automatique – a rúzs, ami történelmet írt

1936-ban Jacques Guerlain mutatta be a Rouge Automatique ajakrúzst, amely az első olyan rúzs volt, amelyet csúszkás mechanikával lehetett használni. Ez az apró, de forradalmi újítás jóval kényelmesebbé és persze elegánsabbá tette a sminkelést. A márka egyik legismertebb árnyalata, a 102-es „Ne m’oubliez pas” (Ne felejts el) fantázianevet viselő árnyalat ráadásul a legelső rúzsnak állít emléket, melyet valaha hüvelyszerű tubusba csomagoltak. Természetesen ez is a Guerlain innovációja volt, mely az illatház alapítója, Pierre-François Pascal Guerlain újításának számított. A Rouge Automatique ennek volt gét generációval később a továbbfejlesztett változata. Az elmúlt évtized számos változást hozott a rúzsnak, idővel a Guerlain Shine Automatique Rúzs vette át a helyét, majd a Guerlain Rouge G lett annak örököse.